De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen, u vindt deze onderaan de pagina. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE [link https://www.skge.nl/aanmaken-formulier-prs/klachtindienen]. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

Advies en bijstand door Adviespunt Zorgbelang

Voor informatie, advies en ondersteuning met betrekking tot uw klacht kunt u kosteloos terecht bij Adviespunt Zorgbelang.

Adviespunt Zorgbelang is een initiatief van Zorgbelangorganisaties. Zij komen op voor de belangen van zorggebruikers en voor de kwaliteit van zorg.

Adviespunt Zorgbelang is op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar via: 013 – 20 20 054 of via e-mail: adviespunt@zorgbelang-brabant.nl.

Klachtenformulier

Nieuws en mededelingen
Geslaagde heraudit
Geslaagde heraudit
Geplaatst: 7 juni 2019
Onze huisartsenpraktijk is al jaren geaccrediteerd. Elk jaar komt een auditor van NHG Praktijk Accreditering (NPA) onze praktijk opnieuw toetsen. Ook dit jaar in april hebben we de audit met positief resultaat afgerond.

Lees meer
Begrenzing van ons praktijkgebied
Begrenzing van ons praktijkgebied
Geplaatst: 27 februari 2019
Om onze zorgtaken goed te kunnen uitvoeren heeft onze praktijk een begrensd verzorgingsgebied dat zich beperkt tot de postcodes 5624 tot en met 5629.

Lees meer
Samen actief voor gezondheid, daar wordt iedereen beter van. Doe je mee?
Samen actief voor gezondheid, daar wordt iedereen beter van. Doe je mee?
Geplaatst: 30 januari 2019
Wil jij actief aan de slag met en voor jouw gezondheid en welzijn? Dan sta je er niet alleen voor. Want Huisartsenpraktijk Artois staat je graag bij met raad en daad samen met het samenwerkingsverband van elz’ (eerstelijns zorg Achtse Barrier) en alle overige (welzijns)organisaties in de wijk.

Lees meer